DDacă ați creat produse cu tematică de sărbători, aveți timp limitat pentru a le vinde, ceea ce înseamnă că trebuie să muncești din greu pentru a le comercializa. După cum probabil știți, nu se vor vinde singure :). Pentru a atrage clienți potențiali către canalele dvs. de vânzare, astfel încât să vă puteți vinde produsele, trebuie să utilizați marketingul, haideți să trecem rapid pintre câteva dintre canalele și metodele de marketing, pentru a începe.
FA VIZIBILE PRODUSELE TALE IN MEDIA
Dacă produsele sau afacerea dvs. au un unghi unic, trimiterea unui mesaj in presa sau pe platformele de socializare vă poate face cunoscut/a.
Ce vreau să spun prin un unghi unic?
Mass-media caută o poveste, nu un anunț sau o reclamă.
„Suzy vinde bijuterii pe care le puteți cumpăra ca cadouri” nu este un titlu pe care aș face clic sau aș vrea să aud după o pauză publicitară.
„Oferă un colier de Crăciun și salvează viața unei pisici” mă face să mă întreb; cum pot salva viața unei pisici? Răspunsul poate fi că o afacere este în parteneriat cu un adăpost local pentru pisici și îi donează o parte din vânzări. Este o poveste interesantă care promovează și un produs.
Aruncă o privire la tipurile de povești acoperite în ziarul local, la radio sau la televizor pentru a vedea dacă trezesc idei pentru povești care pot fi spuse despre afacerea ta.
Începeți cu fotografii grozave, branding excelent și copii grozave (de exemplu, descrieri de produse) pentru a vă crește șansele de a fi prezentate. De acolo, analizează fiecare platformă și ceea ce caută în mod special atunci când aleg mărci sau produse de evidențiat.
FEED-UL ALTOR PERSOANE
Gândiți-vă la nișă atunci când căutați locuri pentru a face publicitate. Unde este cel mai probabil să ajungeți la publicul țintă care este perfect pentru produsele dvs. (deoarece nu sunt pentru „toată lumea” sau „femei de toate vârstele”… nu-i așa? Dacă sunt, vă rugăm să citiți această pagină).
Unele platforme de publicitate vă vor permite să vizați un anumit grup de persoane. Este posibil să puteți alege sexul, vârsta, locația etc. ale publicului căruia îi este afișat anunțul. Ceea ce îl poate ajuta să ajungă la oamenii potriviți și să aibă rezultate mai bune. Dar s-ar putea să fie mai benefic să afli unde se află piața ta de nișă și apoi să plasezi un anunț acolo.
Să presupunem că vindeți accesorii de păr care sunt făcute pentru persoanele cu părul roșu (alegeți culori care arată grozav cu părul roșcat, modelul din toate fotografiile dvs. are părul roșcat, brandingul dvs. atrage roșcate etc.).
Dacă plasați un anunț pentru accesorii pe un blog general de modă, va avea o concurență foarte mare, va ajunge doar la un mic procent de oameni care se potrivesc cu adevărat și este probabil ca anunțul să fie ignorat.
Dar dacă plasați un anunț pe site-uri cu tematica de exemplu cu par roscat, anunțul dvs. va avea mai puțină concurență, va ieși în evidență în fața vizitatorilor site-ului și va obține mai multe clicuri. Dacă intenționați să cheltuiți bani pe reclame, este important să fiți specific și să fiți strategic. Plata pentru publicitate pe orice platformă veche nu vă va da rezultate. Cunoaște-ți piața țintă, creează un anunț pentru ei și plasează-l acolo unde este cel mai probabil să îl observe.
UTILIZATI SOCIAL MEDIA… IN MOD CORECT
Rețelele de socializare sunt probabil cea mai comună formă de marketing folosită de companiile realizate manual, dar, din păcate, nu cea mai eficientă. Prea multe companii folosesc rețelele de socializare pentru a-și promova produsele către adepți cât mai mult posibil. Aceste companii devin acel prieten care cere mereu o favoare și, în cele din urmă, începem să le ignorăm mesajele. „Este Larisa din nou… mă întreb ce vrea de data aceasta.” O relație nu poate fi doar ia, ia, ia. Uneori trebuie să dai!
Încercați să construiți o relație și cu adepții dvs.
Trebuie să dai înapoi adepților tăi din când în când, altfel te vei transforma într-o Larisa.
În loc să postezi filmare/link de produs după fotografie/link de produs, încearcă să folosești metoda de marketing Troian Horse (mai multe despre asta aici). Puteți posta:
Ghiduri grozave de cadouri (care nu sunt doar pline de produsele tale)
Activități distractive de încercat de sărbători (care pot include produsele dvs.)
Rețeta ta preferată (care poate fi savurată cu unul dintre produsele tale. De exemplu, dacă vindeți decor de masă, produse de bucătărie etc.)
O idee grozavă de împachetare pentru cadouri (pentru a vă împacheta produsele)
Folosirea rețelelor sociale pentru a da înapoi sub formă de conținut de care sunt interesați adepții tăi (pentru că nu sunt interesați de: „cumpără asta”, „cumpără asta acum”, „cumpără asta în culoarea roșie”), va stimula de fapt o relatie de lunga durata.
Oamenilor nu le place, nu comentează sau nu partajează conținut de care nu sunt interesați. Dar atunci când creați un ghid de cadouri plin de produse cu adevărat unice, pentru tați, acesta este de fapt util și include unul dintre produsele dvs., dar nu este o listă a produselor dvs., creați ceva ce oamenii doresc să împărtășească. Și ce se întâmplă atunci când oamenii vă distribuie conținutul… sau aprecieza, comentează sau dau clic? Începe să apară în fluxurile mai multor persoane. S-ar putea să vă gândiți; împărtășirea unei rețete este tare, dar trebuie să fac vânzări!
Când ai postat ultima dată pe Facebook și ai văzut un val de vânzări?
Sau chiar o singură vânzare?
De obicei, oamenii nu se îndreaptă către Facebook sau Instagram pentru a face cumpărături; se conectează pentru a fi inspirați, informați, distrați etc.
Rețelele sociale nu sunt pentru vânzare; este pentru a încălzi oamenii cu ideea de a cumpăra de la tine.
Folosiți rețelele sociale pentru a crea o conexiune, pentru a construi încredere, pentru a rămâne în fruntea minții etc. Atragerea adepților pe lista dvs. de buletine informative este următorul pas cel mai bun pentru a le facilita.
Și apoi încercați Strategia calului troian data viitoare când postați pe rețelele sociale și vedeți dacă interacțiunea dvs. crește.
De asemenea, încercați diferite metode de marketing prin canalele dvs. de marketing pe rețelele sociale. De exemplu, în loc să postezi doar fotografii pe Facebook, încearcă să partajezi linkuri către articole despre subiecte legate de produsele tale, încearcă să postezi un videoclip, încearcă să folosești Facebook live etc.
TRIMITE UN E-MAIL…SAU MAI MULTE
Ar trebui să colectați absolut toate adresele de e-mail în acest sezon aglomerat de sărbători. Afacerea ta se va întâlni cu sute de clienți potențiali care fac cumpărături de cadouri, cu toate acestea, majoritatea dintre aceștia NU vor cumpăra de la tine. Și cei care cumpără, probabil cumpără pentru altcineva.
Nu ar fi grozav dacă în cele din urmă ar cumpăra unul dintre articolele tale și pentru ei înșiși? O să-și amintească de afacerea ta și să se gândească la ea din senin? Șansele sunt mici.
Dar dacă se află pe lista ta de buletine informative, tu deții controlul când primesc un mesaj care le amintește de toate articolele pe care le admirau atunci când cumpără pentru altcineva.
Poți face același lucru dacă îi convingi să te urmărească pe rețelele sociale… dar este mai greu să faci pe cineva să te urmărească atunci când se află în mijlocul cumpărăturilor (nu vrei să fie distras sau să părăsească site-ul tău web pentru a merge la pagina ta de socializare… )
Și este, de asemenea, mai greu să le trimiți mesajele… și la momentul potrivit. Algoritmii rețelelor sociale ne țin ostatici postările și decid dacă și când merită să fie afișate.
Ca să nu mai vorbim că oamenii sunt mai deschiși să cumpere atunci când urmăresc un link dintr-un e-mail față de un link de pe rețelele sociale. Rentabilitatea investiției prin email marketing este de 4 ori mai mare decât rețelele sociale!
Odată ce ați configurat un buletin informativ și abonați pe lista dvs. (nu sunteți sigur cum să faceți asta? Instrucțiuni simple de urmat sunt aici), puteți trimite un e-mail exploziv după un eveniment, anunțând oamenii despre articolele grozave sau ofertele pe care le-au ratat sau partajarea stocului care este încă disponibil.
Sau puteți intra în contact cu cumpărătorii online pentru a-i anunța când stocul se epuizează, când sunt termenele limită pentru comenzile personalizate sau când comenzile trebuie să sosească pentru a primi expedierile înainte de Crăciun sau de Anul Nou.
Crearea urgenței este o modalitate excelentă de a elibera mai multe stocuri.
Folosește acel buletin informativ! Este unul dintre cele mai eficiente canale de marketing existente.
Nu îmi place frumuseţea “standard”. Nu există frumuseţe fără ciudăţenie.
— Karl Lagerfeld
BLOG
Dacă nu aveți un blog pe site-ul dvs. web, puteți utiliza în continuare acest canal de marketing. În loc să implementați ideile de mai jos pentru blogul dvs., prezentați-le bloggerilor ca postări.
Un blog este un alt loc grozav pentru a implementa strategia calului troian și pentru a oferi vizitatorilor ceva distractiv, educativ sau inspirator de citit în timp ce introduc o mențiune de produs.
În loc să spuneți pur și simplu că unul dintre produsele dvs. este un cadou grozav, puteți spune o poveste interesantă printr-o postare pe blog, puteți împărtăși beneficiile produsului dvs. și motivele pentru care este un cadou grozav. O postare pe blog ar trebui să se concentreze aproape întotdeauna pe modul în care puteți oferi valoare cititorilor. Ce tip de informații le puteți împărtăși pentru a le face viața mai bună, mai ușoară, mai fericită etc.? Odată ce ați stabilit acest lucru, găsiți o modalitate de a țese o mențiune a unui produs, astfel încât să se simtă natural.
Oamenii care nu și-au terminat încă cumpărăturile de Crăciun ar aprecia probabil un ghid de cadouri la îndemână, cum ar fi: Cele mai bune cadouri sub 100 Lei. Această listă poate sugera unul sau două dintre produsele dvs., dar constă în principal din produse ale altor companii.
Apoi, puteți intra în contact cu acele companii și le întrebați dacă vor distribui un link către ghidul de cadouri pe rețelele lor sociale, pe blog, în buletinul lor informativ etc.
Există multe alte tipuri de postări pe blog pe care le puteți crea pentru a ajuta cititorii să ajungă la listele dvs. de produse.
Cele mai bune locuri pentru a face cumpărături pentru cadouri în orașul ___________ (conduceți oamenii la un magazin care vă oferă produsele)
Evenimentele mele preferate de vacanță în jurul orașului _________ (menționați în listă un spectacol de artizanat la care veți vinde)
De ce să oferi __________ (tipul tău de produs) de Crăciun este cadoul perfect
Fii creativ, pune cititorul pe primul loc și folosește strategia calului troian, astfel încât un articol să fie informativ si să ajute la promovarea produselor tale. Există multe alte canale și metode de marketing de care să profitați; acestea sunt doar cateva pentru a începe.